Webasto ja FiSRA jatkavat yhteistyötään kaudella 2022

Webasto jatkaa yhteistyötään Finnish Sim Racing Association ry:n (FiSRA) kanssa myös tulevalla kaudella. Sopimus käsittää kaikki FiSRA:n järjestämät simulaattoriajamisen sarjat.

Erilaiset esports-lajit ovat yksi maailman nopeimmin kasvavista kilpaurheilun muodoista – sekä harrastajien että seuraajien määrä on ollut huimassa kasvussa jo pitkään. Elektronisen autourheilun kansallinen ratasarja, Digital Racing eSM, on todella kovatasoinen kilpasarja, jossa ratkaistaan myös lajin suomenmestaruus. Kyseessä on jo seitsemäs kerta, kun Finnish Sim Racing Association ry järjestää mestaruustaistelun Suomen nopeimman virtuaalisen ratakuljettajan tittelistä.

Digital Racing eSM -sarjan autona on tällä kaudella 600-hevosvoimainen LMP2-luokan auto: Dallara P217. Kuva: FiSRA/Iku Merikalla

Digital Racing eSM 2022

Tulevana viikonloppuna käynnistyy viisi osakilpailua sisältävä Digital Racing eSM -karsintasarja, jonka perusteella kilpailijoita kutsutaan loppukilpailuun. Finaali järjestetään Salon SM-viikon yhteydessä 2.7.2022. Digital Racing eSM-sarjan palkintopotti on kasvanut 7500 euroon, jonka lisäksi tarjolla on 4500 euron arvosta iRacing-crediittejä sekä hienoja tuotepalkintoja!

Ensimmäisen osakilpailun ratana toimii Daytona International Speedway Road Course. Sarjaan ilmoittautuneista 124 kuljettajasta 40 nopeinta pääsee sunnuntain kilpailutapahtumaan lauantaina ajettavan esikarsinnan perusteella. Kilpailutapahtumaa voi seurata sunnuntaina 30.1.2022 klo 19 alkaen Yle Areenan tai Yle e-urheilun Twitch-kanavan kautta. Tervetuloa mukaan!

Muut karsintasarjan osakilpailut:

13.2. Hungaroring, Grand Prix, Unkari
27.2. Circuit de Spa-Francorchamps‎, Belgia
13.3. Circuit of The Americas, Yhdysvallat
27.3. Sebring International Raceway, Yhdysvallat

 

Lue lisää: simracing.fi


Webasto ja FiSRA yhteistyössä jo vuodesta 2018

Lämmittimistään tunnettu Webasto on ollut FiSRA:n uskollinen yhteistyökumppani jo useamman vuoden ajan. Yhteistyö digitaalisen autourheilun kanssa sopii hyvin Webaston markkinointiin, sillä aiemmin etenkin lämmitinbrändinä tunnettu Webasto on laajentanut viime vuosina tuotevalikoimaansa voimakkaasti myös sähköautojen lataamiseen. Sähköautoissa ja elektronisessa urheilussa on selkeä synergia, jota yhteistyö tuo hienosti esille.

> Tutustu Webasto Pure II -latausasemaan!

Jaa tämä artikkeli: