Uudet kaatonokat LIQUI MOLY -lisäaineisiin

Nykyaikaiset moottorit ovat paitsi tehokkaita, niin myös erittäin herkkiä väärinkäytöksille. Esimerkiksi dieselmoottorin lisäaineen käyttö bensiinimoottorissa voi aiheuttaa vakavia vaurioita ja toisinpäin.

Jotta inhimillisen erehdyksen riski olisi entistä pienempi, saksalainen öljy- ja lisäainevalmistaja LIQUI MOLY on kehittänyt lisäaineisiinsa uuden suojamekanismin. Polttoaineiden lisäaineiden uudet, innovatiiviset kaatonokat on muotoiltu niin, että ne estävät vääränlaisen lisäaineen lisäämisen polttoainesäiliöön.

Uudet kaatonokat suojaavat moottorivaurioilta

LIQUI MOLY -tuotteiden uudet kaatonokat hyödyntävät mekanismia, jota monet autonvalmistajat käyttävät ajoneuvoissaan; säiliön täyttöaukossa on läppä, joka aukeaa vain, jos sisään työnnetään oikeankokoinen putki. Uusissa LIQUI MOLY -pakkauksissa onkin halkaisijoiltaan erikokoiset nokat riippuen siitä, onko tuote tarkoitettu bensiini- vai dieselmoottorille. Diesel-tuotteiden kaatonokka ei yksinkertaisesti mahdu bensiinisäiliön aukkoon ja bensiinituotteiden nokka on liian pieni avatakseen diesel-säiliön suojaläpän. Uusilla kaatonokilla varustetut lisäaineet toimivat tietenkin myös niissä autoissa, joiden säiliön täyttöaukossa ei ole suojaläppää.

LIQUI MOLY ottaa uudet kaatonokat käyttöön asteittain, joten markkinoilla tulee olemaan tuotteita sekä vanhalla että uudella kaatonokalla. Kaatonokkien lisäksi lisäaineiden käyttötarkoituksen tunnistaa korkin väristä; dieselin korkki on punainen, bensiinin sininen, öljylisäaineiden musta ja jäähdytinlisäaineilla korkki on valkoinen.

Kuvassa diesel-lisäaine vanhalla, kapeammalla kaatonokalla ja uudella, leveämmällä nokalla.

Tutustu myös uudistuneeseen LIQUI MOLY -sovellukseen.

Jaa tämä artikkeli: