Yara OptiSpray linja-autojen ja työkoneiden SCR-järjestelmiin

Laadukkaista AdBlue-liuoksistaan tutun Yaran valikoimasta löytyy myös erityisesti linja-autojen, kaivinkoneiden ja muiden työkoneiden tarpeisiin suunnattu, premium-laatuinen Yara OptiSpray -liuos. OptiSpraytä käytetään AdBluen sijasta tai yhdessä sen kanssa.

Yara OptiSpray matalalla pakolämpötila-alueella toimiville moottoreille

Yara OptiSpray, 10 litran pakkausOptiSpray on AdBluen lailla toimiva liuos, jota lisätään SCR-järjestelmillä varustettuihin dieselajoneuvoihin estämään tukkeutumien muodostumista ja vähentämään haitallisia päästöjä. Liuoksen teho perustuu erittäin puhtaaseen 32,5 % urealiuokseen sekä pinta-aktiivisiin lisäaineisiin. OptiSpraytä ei voi kutsua AdBlue-liuokseksi, sillä se sisältää urean ja veden lisäksi myös lisäaineita.

Optisprayn tehostetut ominaisuudet auttavat erityisesti matalalla pakolämpötilalla toimivien moottoreiden typenoksidipäästöjen puhdistuksessa. Monet linja-autovalmistajat ja kaivinkonemerkit suosittelevat OptiSpray-liuoksen käyttöä.

Kun käytössä on juuri ajoneuvon tarpeisiin sopiva liuos, vähenevät suunnittelemattomat ja aikaa vievät SCR-järjestelmän huollot ja ajoneuvon tuottavuus kasvaa. Yara OptiSpray -liuos myydään 10 litran kanisterissa.

Kahan tuotenumero: ADOS10

Miksi valita OptiSpray-liuos?

Yara OptiSpraytä suositellaan käytettäväksi kohteissa, joissa pakolämpötila on matala. Tällaisia ovat yleensä esimerkiksi linja-autot, kaivinkoneet, traktorit ja muun työkoneet, joita käytetään päivittäin matalalla keskinopeudella, tyhjäkäynnillä ja suurella määrällä pysähdyksiä ja käynnistyksiä.

Tällainen käyttö voi olla haaste SCR-järjestelmälle, erityisesti kylmissä olosuhteissa. Kun pakokaasun lämpötila on matala tai pakokaasujärjestelmässä on kylmiä kohtia, lisääntyy riski kerrostumien ja tukoksien muodostumiselle. Tästä voi aiheutua korkeampaa polttoaineenkulutusta sekä lisääntynyttä huoltotarvetta.

Yara OptiSpray -liuoksen koostumus lisäaineineen muodostaa perinteistä AdBlue-liuosta hienojakoisemman pisaran, mikä helpottaa urean hydrolysoitumista ammoniakiksi. Prosessi vaatii vähemmän energiaa, joten liuos toimii paremmin myös matalissa lämpötiloissa. Lopputuloksena vähemmän tukoksia aiheuttavia ureajäämiä SCR-järjestelmässä.

OptiSpray-liuosta voi käyttää tavallisen AdBluen sijasta kaikissa SCR-järjestelmällä varustetuissa dieselajoneuvoissa.

 

Lue myös: Yara Adblue -neste saatavilla nyt myös viiden litran pussissa

Jaa artikkeli