Vain GKN Automotivelta: OE-laatuista Ballspline-teknologiaa jälkimarkkinoille!
Katumaasturia ei hankita enää pelkästään maastoautoksi, vaan ne ovat yleistyneet myös kaupunkiautoina, joilla ajetaan kaikki päivittäiset matkat taajama-alueilla. Käyttötarkoituksen muutos vaikuttaa luonnollisesti myös ajoneuvon vaatimuksiin, joten uuden sukupolven katumaastureissa yhdistyvätkin ajomukavuus ja erilaiset maasto-ominaisuudet.
Innovatiivinen Ballspline-teknologia
Näiden ominaisuuksien yhdistämiseksi auton jousitukseen tarvitaan erityisratkaisuja, jotka muuttavat pyörien liikkeitä niin, etteivät tavalliset vetoakselit pysty niihin vastaamaan. Tähän tarpeeseen GKN Automotive on kehittänyt akseleihinsa Ballspline-teknologian, jota käytetään jo useissa katumaasturimalleissa.
Innovatiivisen Ballspline-teknologian avulla vetoakselit mukautuvat modernin katumaasturin ominaisuuksiin ja teknologia mahdollistaa akselin pituuden muutokset ilman välystä. Ballspline-vetoakselien pituus kasvaa tarpeen mukaan jopa huimat 75 mm, kun taas perinteisessä maastoautossa liike tulee vetoakselin sijaan sisänivelestä. Sisänivelen mahdollistama pituuden muutos on kuitenkin paljon lyhyempi, vain noin 10-20 mm.

Countertrack (SX) & Ballspline – Erinomaiset yhdessä
Katumaastureiden lyhyet vetoakselit ja jyrkät nivelkulmat ovat haasteellisia perinteisille ratkaisuille.
GKN:n kehittämien Ballspline-vetoakseleiden ja Countertrack (SX) -nivelien yhdistelmä toimii vastauksena juuri näihin ongelmiin.
Countertrack (SX) -nivel sallii poikkeuksellisen suuren 52 asteen kulman ja Ballspline-teknologia puolestaan akselin venymisen siten, että vetoakseli pystyy seuraamaan pyörän liikkeitä kaikissa olosuhteissa. Yhdistelmä toimii erinomaisesti katumaastureissa parantaen niiden ajomukavuutta.
Kahalla Ballspline-teknologiaa hyödyntävät vetoakselit myydään Löbro-tuotemerkillä. Autoon sopiva varaosa löytyy Autoluettelon rekisterinumerohaun avulla.
