AutoFrontal julkaisi jo 8000. huoltotiedotteen

Tanskalaisen Elektro Partnerin ylläpitämä AutoFrontal-korjaamoportaali on julkaissut jo 8000. huoltotiedotteensa! Portaalin tarkoituksena on tarjota ratkaisuja vianhaun nopeuttamiseen ja toimia kätevänä lisätyökaluna testereiden ohessa.

AutoFrontal-ohjelmistosta löydät tuhansia mallikohtaisia korjausohjeita ja vikatiedotteita, jotka on tarkoitettu vikaantuneen ajoneuvon korjaamiseen tai jonkin tunnetun ongelman ratkaisuun. Ohjelmistoista onkin tullut tärkeitä työkaluja korjaamoille, sillä nykyaikaisten henkilöautojen vikadiagnoosiin tarvitaan testereiden lisäksi myös valtava määrä informaatiota.

Renault Kadjar AutoFrontal-portaalissa.
Ajoneuvon valittuasi saat listauksen kyseiseen ajoneuvoon linkitetyistä huoltotiedotteista.

8000. huoltotiedote – Tapaus Renault Kadjar 1,5 dCi 2017

Tapauksessa laturi oli kytkettynä auton akkuun huollon ajaksi. Laturin irrotuksen jälkeen ajoneuvossa alkaa ilmetä käynnistysvirheitä ja huollon ja akun varoitusvalot palavat. Korjaamo epäilee, että akkutunnistin on vaurioitunut, sillä vikakoodit viittaavat siihen. Mekaanikko päätyy vaihtamaan anturin uuteen. Vika ei kuitenkaan ratkea, ja koodit pysyvät ennallaan.

Mekaanikko päättää tarkistaa anturin johdot vielä kerran, kun anturi on vaihdettu uuteen. Mitään vikoja ei löydy, joten syyn epäillään olevan UPC-yksikössä. Nyt korjaamo on siinä ikävässä tilanteessa, että se voi joutua maksamaan uuden yksikön itse, sillä vikaa ei vielä ollut auton saapuessa korjaamolle. Uusi osa on kallis hankinta, joten korjaamo päättää ensin ottaa yhteyttä AutoFrontal Hotline-palveluun, jos siellä olisi kuultu vastaavasta ongelmasta.

Ammattitaitoinen AutoFrontal Hotline auttaa

Nykyaikaiset autot ovat monimutkaisia ja keskenään erilaisia, joten korjaamon on yksinkertaisesti mahdotonta tietää kaikkea kaikista olemassa olevista autoista ja järjestelmistä. Siksi AutoFrontal tarjoaa ammattitaitoisen Hotline-palvelun korjaamotoiminnan tueksi.

Renault Kadjarin tapauksessa yhteydenotto Hotlineen kannatti. Asiantuntija osasi kertoa, että kyseinen järjestelmä vaatii lukituksen avaamisen merkkikohtaisella diagnostiikkatyökalulla. Vian aiheutti jännitepiikki, joka ilmeni, kun laturi kiinnitettiin auton akkuun. Tämän seurauksena UPC siirtyi suojaustilaan, jonka avaaminen onnistuu vain tehdastesterillä.

Jos korjaamo olisi päätynyt vaihtamaan koko yksikön, olisi ongelma ratkennut, mutta hintalappu olisi ollut huomattavasti korkeampi ja ohjelmoinnille olisi ollut siitä huolimatta tarve.

AutoFrontalin Hotline-palvelu on avoinna arkisin klo 8–16. Palvelusta saat apua niin vianetsintään, asennuksiin kuin Kahan toimittamien testereidenkin käyttöön.

 

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä: lisenssit(at)kaha.fi

Lue lisää AutoFrontal-ohjelmasta.

Jaa tämä artikkeli: