Yhdeksän Saksan suurinta autolehteä, yhdeksän lukijaäänestystä – Liqui Moly on kaikissa moottoriöljyjen ykkönen. Vaikka Liqui Molyn ulkomaan vienti on kasvanut viime vuosina nopeasti, ovat Saksan kotimarkkinat edelleen yrityksen suurin markkina-alue.
Auto Zeitung, Auto Bild, Auto Motor und sport, Motor Klassik, Auto/Straßenverkehr, Motorrad, PS, Sport auto, Motorsport aktuell – kuin luettelo saksalaisen kioskin autolehtien valikoimasta. Nämä kaikki lehdet järjestävät vuosittain äänestyksen, jossa lukijat saavat antaa äänensä suosikkituotemerkeilleen ja -autonvalmistajilleen. Tällä kertaa Liqui Moly ylsi moottoriöljyjen ykkösbrändiksi kaikissa näissä lehdissä.

Äänestystulokset kielivät merkkiuskollisuudesta
Monien lehtien kohdalla kyse ei suinkaan ole ensimmäisestä kerrasta, kun Liqui Moly vei öljyjen ykkössijan. Osa autolehdistä on valinnut saksalaisen moottoriöljybrändin parhaaksi jo yli 10 vuoden ajan.
Liqui Molyn toimitusjohtaja Ernst Prost toteaa äänestyksien tulosten olevan osoitus todellisesta merkkiuskollisuudesta, jonka eteen yritys on tehnyt töitä jo vuosikymmenien ajan. ”Olemme iloisia jokaisesta saavuttamastamme ykköspaikasta ja ennätyksestä”, kertoo Prost.
Vankka suosio kotimaassa ja alati kasvava vienti siivittivät Liqui Molyn historiansa vahvimpaan kuukauteen maaliskuussa 2021. Yrityksen liikevaihto oli tuolloin huimat 65 miljoonaa euroa.

Kasvua myös autonhoitotuotteiden kategoriassa
Huonosti ei mennyt autonhoidon puolellakaan, sillä monissa äänestyksissä Liqui Moly saavutti tässä kategoriassa loistavan kakkossijan. Taakse jäi siis monia yksinomaan autonhoitoon keskittyviä tuotemerkkejä.
Autonhoito onkin osa-alue, johon öljyjätti haluaa tulevaisuudessa panostaa. Yritys linjaa, että autonhoitotuotteet ovat sen liiketoiminnan kolmas tukipylväs öljyjen ja lisäaineiden ohella.
Liqui Molyn tuotteet löytyvät Autoluettelosta.
Lue myös: Liqui Molyn Marine-tuotteet pitävät veneesi kunnossa
