Uusia AdBlue-nesteitä Kahan valikoimaan

Kahan AdBlue-valikoima on uusiutunut. Täysin uutena pakkauskokona valikoimassa on äärimmäisen kätevä 3,5 litran pussi, joka sopii mainiosti kuluttajakäyttöön, sillä sitä on helppo käyttää, kuljettaa ja varastoida. Pussi on suunniteltu erityisesti AdBlue-nestettä varten ja se on varustettu pitkällä kaatonokalla, joten säiliön täyttö onnistuu ilman valumista ja roiskeita. Pussi on myös perinteistä kanisteria ympäristöystävällisempi vaihtoehto, sillä tyhjä pakkaus aiheuttaa hyvin vähän pakkausjätettä ja myös hiilijalanjälki on huomattavasti pienempi.

Uudistuneesta tuotevalikoimastamme löytyy erikokoisia pakkauksia erilaisiin tarpeisiin, niin kuluttaja- kuin ammattikäyttöön.

3,5 litran AdBlue-pussi
Uudet Air1 AdBlue -tuotteemme

 

 

AdBlue-liuosta lisätään SRC-tekniikalla varustettuihin diesel-moottoriajoneuvoihin vähentämään haitallisia päästöjä. Liuosta käytetään vuodessa keskimäärin 20 litraa per uusi dieselhenkilöauto, nestettä kuluu noin 1 litra / 1 000 km. Ajoneuvon kojetaulussa oleva varoitusvalo kertoo, milloin on aika täyttää säiliö.

Neste itsessään on vaaratonta ja hyvin helppokäyttöistä. Tärkeää on kuitenkin huolehtia, että liuos pysyy puhtaana, sillä SRC-järjestelmä on erittäin herkkä epäpuhtauksille. Jopa veden joutuminen säiliöön voi vahingoittaa järjestelmän katalysaattoria. Säiliön täyttäminen asianmukaisella liuoksella on kuluttajan omalla vastuulla.

Miksi liuosta tarvitaan?

Liuosta käytetään SRC-tekniikalla varustetuissa diesel-ajoneuvoissa vähentämään typpioksidipäästöjä (NOx). Liuoksen tehtävänä on muuttaa pakokaasun haitalliset NOx-päästöt vaarattomaksi typeksi ja vesihöyryksi. NOx-päästöt ovat suurin syy ilman saastumiseen sekä savusumun muodostumiseen suurten kaupunkien keskustoissa. Päästöjen on todettu myös pahentavan esimerkiksi astman oireita.

SRC-järjestelmä tarvitsee AdBlue-liuosta toimiakseen kunnolla. Jos säiliössä ei ole oikeaa nestettä, voivat siitä seuraavat ongelmat olla vakavia. Säiliön täyttämisen laiminlyöminen voi aiheuttaa esimerkiksi moottorin suorituskyvyn heikkenemistä, käynnistysvaikeuksia sekä päästörajojen ylittymisen, jolloin ajoneuvo ei läpäise katsastusta.

Ajoneuvon SRC-järjestelmä toimii parhaiten, kun käytössä on puhdas ja laadukas AdBlue-neste. Puhdas liuos suojaa ajoneuvoasi, sillä huonolaatuinen AdBlue voi vaurioittaa SRC- järjestelmän katalysaattoria, mikä aiheuttaa suuret korjauskustannukset, joita takuu ei kata.

Yaran Air1-tuotemerkillä markkinoitavaa, korkealaatuista AdBlue-liuosta toimitetaan jälleenmyyjäverkoston kautta ympäri maailman. Yara kuuluu AdBlue-valmistajien huippuihin ja sen tehdas Alankomaiden Sluiskilissa on maailman suurin liuosta valmistava tuotantolaitos. Suomessa Yara valmistaa AdBlueta Valkeakoskella.

 

Jaa tämä artikkeli: